El dia que vam ser Universitat

14 des.


“El dia que vam ser universitat” jo tot just començava el primer curs a l’institut. Poc sabia encara què seria del meu futur, a cap nivell. Tot i haver tingut una professora poc engrescadora en la matèria, en el moment que va caldre decidir –ens toca fer-ho massa d’hora, sempre ho he dit- em vaig decantar per Història. Volia saber perquè som aquí i, sobretot, cap on és previsible que anem. Vaig aprendre poc de cada cosa. A la Facultat de Lletres, llavors amb més d’un centenar d’alumnes per curs, vaig patir un canvi de pla d’estudis. Tot i així, vaig acabar la llicenciatura en 4 anys. Encara ara em pregunto com. És com si encara hagués de començar, com si no hagués après res més que anècdotes inconnexes sobre un passat que, deien, és nostre, però que jo no he arribat a fer-me mai meu. Reconec que vaig posar-hi poc de part meva, però també que hi havia molt de caos en l’organització de tot el sistema d’ensenyament. Voldria creure que amb el temps s’ha millorat, almenys en aquest sentit. Així doncs, després de 4 anys d’estudi i amb un expedient acadèmic prou decent, vaig llicenciar-me sense saber com i, sobretot, sense saber ni com intentar preveure què pot deparar-nos el futur. Professionalment no n’he tingut mai, de futur, relacionat amb Història. Sí en canvi amb la UdG, on treballo des de fa 5 anys. Des de darrera d’una finestra del pati de Les Àligues, provo d’ajudar els estudiants que ho desitgen a realitzar un període d’estudis en una altra universitat, els envio a conèixer món, aquest tan desconegut per a mi, encara. Jo no vaig beneficiar-me de cap programa de mobilitat internacional mentre estudiava -la UdG ja n’oferia- i no he viatjat ni una quarta part del que voldria. Des de dins les parets del rectorat intento que els estudiants -i PAS i PDI- ho facin tan còmodament com els límits de la pròpia Administració els permet.

Nadeia Balsalobre
PAS de la UdG

Anuncis

Deixa un comentari

